Uudised

ERASMUS+ projekti ’’Outdoor education’’ tegevused Iirimaal (Dublinis) 18. september Geily, Annely, Triinu, Grete

Triinu, Grete, Annely ning Geily viibisid nädal aega väga niiskes ning tuulises, kuid igati muinasjutulises Dublinis. Nädal oli väga mitmekesine ning tegus. Kuna projekt ’’Outdoor education’’ viidi läbi samaaegselt koos kehalise kasvatuse õpetajatele mõeldud projektiga, siis koosnes programm lisaks õuesõppe tegevustele ka mitmetest sporditeemalistest tegevustest.

• Esmaspäev, 18.09

Esimene projektipäev algas kodumajutuses ärkamise ning meid majutavate peredega tutvumisega. Geily ja Triinu peres ööbis ka Kanadast pärit olev Scott, kes osales meiega samas projektis ning kellest sai esimesel päeval meile hea teejuht. Esimesed tutvused loodud, oli aeg liikuda Dublini kesklinna, kus ootas meid giid, kes meile kolmetunnise Dublini tuuri tegi. Giid oli väga tore ning kaasahaarava jutuga ning muutis muinasjutulise Dublini veel põnevamaks. Dublinis liigeldes oli pidevalt tunne nagu oleks sattunud Harry Potteri filmi.

Dublini tuurile järgnes Iirimaa haridussüsteemi tutvustav loeng, kus lisaks loengu kuulamisele pandi meid tegema ka erinevaid rühmatöid, et meie meeskonnatööd ning inglise keele oskust proovile panna.

Sellega esimese päeva kohustuslik programm piirduski. Oma esimese õhtu veetsime me oma projektikaaslastega (Kanadast, Šveitsist ning Jugoslaaviast) Dublini pubikultuuri avastades. Koju tagasi jõudes oli aeg veel oma kohaliku perega suhelda ning magama minna.

• Teisipäev, 19.09

Teine päev rõõmustas meid tõelise Dublini ilmaga- tugev tuul, vihm ning niiskustase 97%. Dublini ilma saime nautida metsas, kus toimus metsakooli õpetajate koolitus. Koolitus sisaldas praktilisi tegevusi, et anda meile oskuseid ja ideid, mida saab õpilastega metsakooli läbi viies teha. Koolituse käigus õppisime tundma erinevaid taimi, lõket süütama, tule kohal küpsetama, käsitööd tegema jne. Päevast ei puudunud ka mitmed laulud ning mängud.

Kui pikk päev metsas tehtud sai, oli aeg suunduda spordiväljakule, kus saime laste trenne jälgides tutvuda Iirimaa jalgpalliga.

• Kolmapäev, 20.09

Kolmapäeva hommikul külastasime me Dublini botaanikaaeda, kus on eraldi ala lastega tundide korraldamiseks. Meile tutvustati alal asuvaid taimi ning tegevusvõimalusi. Õppealaga tutvumisele järgnes giidiga tuur botaanikaaias.

Botaanikaaiast kiirustasime Croke Park staadionile. Croke Park staadion on suuruselt Euroopa kolmas staadion. Staadioni teeb eriliseks see, et peamiselt peetakse seal amatööride mänge, kuid seal on esinenud ka Beyonce ning teised suured staarid. Meile tehti staadionit tutvustav tuur ning tegemist oli tõeliselt suure ja võimsa staadioniga. Tuuri järgselt oli meil pisut vaba aega Gaeli Kergejõustikuliidu muuseumiga tutvumiseks.

Õhtul veetsime taaskord aega Dublinis jalutades ning pererahvaga suheldes.

• Neljapäev, 21.09

Neljapäeva hommikul sõidutas takso meid rannikulinna Braysse, kus ootas meid tegevuskeskus ’’Alive Outside’’. Tegevuskeskus pani proovile nii meie meeskonnatöö oskused kui ka sportlikud võimed. Päev algas põgenemistoas ülesannete lahendamisega, mis osutus üsna keeruliseks. Ülesande tegi keerulisemaks see, et meie grupp oli üsna suur ning mitmekeelne. Lõpuks saime aga meeskonnatöö sujuma ning pääsesime edukalt põgenemistoast. Põgenemistoale järgnesid mitmed füüsilised ülesanded- mudajooks, takistusrajad, rippumisvõistlus, seina najal istumine jne. Tuleb tõdeda, et mis puudutab tegutsemist ja füüsilisi tegevusi, siis on Eesti naised ikka tegijad ning tegime isegi kehalise kasvatuse õpetajatele paljudel aladel silmad ette.

Kui jõu- ja ilunumbrid tehtud said, oli meil pisut vaba aega, et kohvitada ja jalutada imelises rannikulinnas Brays.

• Reede, 22.09

Reedeks oli planeeritud kohaliku kooli külastamine ja õpilastele Eesti ning meie kooli tutvustamine, kuid kahjuks möllab Dublinis taaskord koroona ning kooli külastamine polnud võimalik. Selle asemel saime külastad EPIC ehk Iiri emigratsioonimuuseumi.

Peale muuseumikülastamist suundusime pubisse, kus otsustasime lõpuks ühe korraliku traditsioonilise lõunasöögi teha. Kui kõht oli lambapraadi täis, oli pisut vaba aega linnas jalutamiseks ning suveniiride ostmiseks.

Reede õhtul oli Dublinis kultuuriõhtu, mille raames saime giidiga külastada Leinster House ehk Iiri parlamendi maja.

Pikk päev seljataga, oli taaskord aeg nautida teeõhtut kohaliku perega ning magama suunduda.

• Laupäev, 23.09

Laupäeva ehk viimase projektipäeva puhul sõitsime me rongiga teiselpool Dublinit asuvasse rannikulinna Howthi. Howthis asuvad väga ilusad kaljud ning otsustasime nendega lähemalt tutvuda 8 kilomeetrise matka käigus. Matk oli äärmiselt põnev ning pakkus meile suurepäraseid vaateid. Peale matka olid meil kõhud väga tühjad ning otsustasime külastada väga populaarset Fish&Chipsi pakkuvat  söögikohta ning me ei pidanud pettuma. Nautisime oma lõunasööki veeääres istudes ning ujuvat hüljest jälgides.

Laupäev ning ka kogu projekt lõppes kogu seltskonnaga pubis istudes ning Iirimaa vs Lõuna-Aafrika ragbi mängu vaadates.

Ragbi mängu lõppedes oli aeg projektikaaslastele turvalist koduteed ja kõike head soovida ning viimast korda oma kohalikku koju suunduda. Kodus oli aeg veel viimaseks teeõhtuks ja oligi aeg ka pererahvaga hüvasti jätta. Nädal oli äärmiselt tore ning hüvastijätud pisut nukrad, kuid kuigi mujal on hea, siis koju tagasi jõuda on alati kõige parem.

• Esmaspäev, 18.09

• Teisipäev, 19.09

• Kolmapäev, 20.09

Õhtul veetsime taaskord aega Dublinis jalutades ning pererahvaga suheldes.