Uudised

Matemisic Kreekas 03. november Urve, Signe, Andra


Reede 03.11.2023

Sarnaselt eelnevatega oli hommik meie jaoks plaanitud tutvumiseks kultuuriga. Sõitsime Vana- Kreeka aegsesse Messini linna arheoloogilisse piirkonda. Nähtut ilmestavad fotod.

Päeva teises pooles saime ülevaate Kreeka muusika arengust ning olulisemastest heliloojatest. Tutvusime Kreeka rahvapillidega. Kuulasime aktiiselt (loe: ülesandega) muusikat ning seostasime õpitud tantsudega. Kreeka muusika sagedaseim rütm (kalamtianos) on ⅞ taktimõõdus. Tegime läbi mitmeid harjutusi.

Päeva lõpp oli pidulik, sest anti kätte tunnistused.

Neljapäev 02.11.2023

Tänane päev algas Kalamata erivajadustega õpilaste koolis. Õpilasi on koolis 40 ning õpetajaid 25. Kõneldi, et koolihoone on uus ja ehitatud teisiti, kui ükski teine hoone Kalamatas. Saladuseks see arhitektuuriline erisus meile jäigi. Kahju, et ei saanud olla õpilastega koos tegevuses, kuid see nimetu miski ühe kooli üksest sisse astudes oli õige. Klassis on kuni 7 õpilast ning jaotuse aluseks diagnoos. Fotod kinnitavd sulle, et püütakse luua väliselt väheste stiimulitega keskkonda. Tore külastus!

Sellele järgnes kreeka tantsude õpituba. Kreeka tantsurütm on eriline ning muutub muusika käigus. Sirtaki, balos jt tantsude esmased sammud said õpitud ja läbi tantsitud- tulime toime. Oma silm on kuningas- otsusta, kas see nii on!

https://youtu.be/KtHVJ1AR2ho

Muusikaõppest jutud juba varsti....

Kolmapäev, 01.11.2023
Hommikul nautisime Kalamata lähistel asuvat väikest kaluriküla Kitries, kus asub imeline väikestest heledatest kivikestest rannajoon, türkiissinine merevesi ja lopsakas taimestik. Hooaeg on küll praeguseks läbi ja värskete mereandide letid suletud, kuid meil õnnestus siiski kohtuda ühe sukeldujaga, kes meile oma saaki rõõmsalt demonstreeris.
Pealelõunase koolituspäeva põhiteemaks oli aga traditsioonide olulisus, nende toomine klassiruumi ja tutvumine teiste kultuuridega.
Tutvustasime meie endi regilaule, mängisime emotsioonidega ja jutustasime lugusid kasutades kehapille.
Oleme loovad, märkame looduse helisid, samuti tehismuusikat meie ümber ning lõimime tundidesse digitaalseid vahendeid!
ΗΛΙΟΣ!

Teisipäev 31.10.23

Kui eile tutvusime Kalamata ajaloo ja vaatamisväärsustega, siis täna, päeva esimeses pooles, sõitsime linnast välja.  Polilimnio kosed, mis asuvad varjulises ja metsases kanjonis, 25 km kaugusel Kalamatast läänes, võtsid ahhetama oma ürgse iluga ja panid proovile meie füüsilised võimed.

Päeva teises pooles toimus koolitus. Koolituspaigaks Maria Callase nimeline Muusikakool, koolitajaks  muusikaõpetaja Maria Areadne koolituskeskusest ning grupikaaslasteks kolleegid Horvaatiast. Tänane teema, aktiivõppemeetodite rakendamine muusika ja matemaatika lõimimisel, pakkus erinevaid võimalusi meetrumi, rütmi, kõne, keha- ja rütmipillide kasutamiseks.

Midagi huvitavat kuulamiseks, ka. Kõik võib olla muusika! https://www.youtube.com/watch?v=C_acGIARxBw

Esmaspäev, 30.10.23

Täna 30.10.23 algas meie esimene tõsine tööpäev Kalamatas koolitusel ”Melodic Classrooms”. Päeva põhitegevused jaotusid kaheks: tutvumine iidse linnasüdamega ning õppisime klassiruumis.

Linnga tuvumisest.... oled ise maaimas ringi liikunud ning tead, et kogu linna/riigi ajalugu mõne tunniga meelde ei jäta. Seega jagan vaid põnevamaid fakte:

  • Kreeka levinuim perekonnanimi „Papadopulus“ tähendab tõlkes preesti poeg/laps. Kreeka õigeusu preestritel, erinevalt nende roomakatoliku kolleegidest, lubati abielluda ja lapsi saada,
  • Tänapäevane linna nimi Kalamáta pärineb tõenäoliselt sõnadest Παναγία η Καλαμάτα, Panagía i Kalamáta, 'Ilusate silmadega Neitsi Maarja'. Selle taga on legend hobusest, kelle kabjalöökide järgi püha pilt neitsi Maarjast leiti.
  • Kreekas on kolm valdkonda ühes ministeeriumis: haridus-, usuasjad ja sport. See teadmine teadvustati giidi poolt kirikus.
  • Kreeka iseseisvus 1821 pärast  ligi 400 kestnud Ottomani türklaste okupatsiooni.  Giidi sõnul antiikkreeka pärand arhitektuuris taastati ja teadvustati teiste riikide kaudu, kelle elanikud Kreekat külastades kopeerisid arhitektuuri oma kodumaal. Kreekas endas oli see hävinenud (nt Olympus).

Üks ääretult põnev koht oli ka Victoria Karelia Kreeka rahvarõivaste muuseum- ilus, interaktiivne ja toreda vastuvõtuga.

Muusikaõppest tulevad jutud homme, sest teema arendus alles alguses.

Reede 03.11.2023

Sarnaselt eelnevatega oli hommik meie jaoks plaanitud tutvumiseks kultuuriga. Sõitsime Vana- Kreeka aegsesse Messini linna arheoloogilisse piirkonda. Nähtut ilmestavad fotod.

Päeva teises pooles saime ülevaate Kreeka muusika arengust ning olulisemastest heliloojatest. Tutvusime Kreeka rahvapillidega. Kuulasime aktiiselt (loe: ülesandega) muusikat ning seostasime õpitud tantsudega. Kreeka muusika sagedaseim rütm (kalamtianos) on ⅞ taktimõõdus. Tegime läbi mitmeid harjutusi.

Päeva lõpp oli pidulik, sest anti kätte tunnistused.

Neljapäev 02.11.2023

Tänane päev algas Kalamata erivajadustega õpilaste koolis. Õpilasi on koolis 40 ning õpetajaid 25. Kõneldi, et koolihoone on uus ja ehitatud teisiti, kui ükski teine hoone Kalamatas. Saladuseks see arhitektuuriline erisus meile jäigi. Kahju, et ei saanud olla õpilastega koos tegevuses, kuid see nimetu miski ühe kooli üksest sisse astudes oli õige. Klassis on kuni 7 õpilast ning jaotuse aluseks diagnoos. Fotod kinnitavd sulle, et püütakse luua väliselt väheste stiimulitega keskkonda. Tore külastus!

Sellele järgnes kreeka tantsude õpituba. Kreeka tantsurütm on eriline ning muutub muusika käigus. Sirtaki, balos jt tantsude esmased sammud said õpitud ja läbi tantsitud- tulime toime. Oma silm on kuningas- otsusta, kas see nii on!

https://youtu.be/KtHVJ1AR2ho

Muusikaõppest jutud juba varsti....

Kolmapäev, 01.11.2023
Hommikul nautisime Kalamata lähistel asuvat väikest kaluriküla Kitries, kus asub imeline väikestest heledatest kivikestest rannajoon, türkiissinine merevesi ja lopsakas taimestik. Hooaeg on küll praeguseks läbi ja värskete mereandide letid suletud, kuid meil õnnestus siiski kohtuda ühe sukeldujaga, kes meile oma saaki rõõmsalt demonstreeris.
Pealelõunase koolituspäeva põhiteemaks oli aga traditsioonide olulisus, nende toomine klassiruumi ja tutvumine teiste kultuuridega.
Tutvustasime meie endi regilaule, mängisime emotsioonidega ja jutustasime lugusid kasutades kehapille.
Oleme loovad, märkame looduse helisid, samuti tehismuusikat meie ümber ning lõimime tundidesse digitaalseid vahendeid!
ΗΛΙΟΣ!

Teisipäev 31.10.23

Kui eile tutvusime Kalamata ajaloo ja vaatamisväärsustega, siis täna, päeva esimeses pooles, sõitsime linnast välja.  Polilimnio kosed, mis asuvad varjulises ja metsases kanjonis, 25 km kaugusel Kalamatast läänes, võtsid ahhetama oma ürgse iluga ja panid proovile meie füüsilised võimed.

Päeva teises pooles toimus koolitus. Koolituspaigaks Maria Callase nimeline Muusikakool, koolitajaks  muusikaõpetaja Maria Areadne koolituskeskusest ning grupikaaslasteks kolleegid Horvaatiast. Tänane teema, aktiivõppemeetodite rakendamine muusika ja matemaatika lõimimisel, pakkus erinevaid võimalusi meetrumi, rütmi, kõne, keha- ja rütmipillide kasutamiseks.

Midagi huvitavat kuulamiseks, ka. Kõik võib olla muusika! https://www.youtube.com/watch?v=C_acGIARxBw

Esmaspäev, 30.10.23

Täna 30.10.23 algas meie esimene tõsine tööpäev Kalamatas koolitusel ”Melodic Classrooms”. Päeva põhitegevused jaotusid kaheks: tutvumine iidse linnasüdamega ning õppisime klassiruumis.

Linnga tuvumisest.... oled ise maaimas ringi liikunud ning tead, et kogu linna/riigi ajalugu mõne tunniga meelde ei jäta. Seega jagan vaid põnevamaid fakte:

  • Kreeka levinuim perekonnanimi „Papadopulus“ tähendab tõlkes preesti poeg/laps. Kreeka õigeusu preestritel, erinevalt nende roomakatoliku kolleegidest, lubati abielluda ja lapsi saada,
  • Tänapäevane linna nimi Kalamáta pärineb tõenäoliselt sõnadest Παναγία η Καλαμάτα, Panagía i Kalamáta, 'Ilusate silmadega Neitsi Maarja'. Selle taga on legend hobusest, kelle kabjalöökide järgi püha pilt neitsi Maarjast leiti.
  • Kreekas on kolm valdkonda ühes ministeeriumis: haridus-, usuasjad ja sport. See teadmine teadvustati giidi poolt kirikus.
  • Kreeka iseseisvus 1821 pärast  ligi 400 kestnud Ottomani türklaste okupatsiooni.  Giidi sõnul antiikkreeka pärand arhitektuuris taastati ja teadvustati teiste riikide kaudu, kelle elanikud Kreekat külastades kopeerisid arhitektuuri oma kodumaal. Kreekas endas oli see hävinenud (nt Olympus).

Üks ääretult põnev koht oli ka Victoria Karelia Kreeka rahvarõivaste muuseum- ilus, interaktiivne ja toreda vastuvõtuga.

Muusikaõppest tulevad jutud homme, sest teema arendus alles alguses.