Uudised

ARTHERA projektiga Türgis 28. veebruar Tuuli

Elise, Kaido ja Kert koos Renneli, Urve ja Tuuliga on ARTHERA projekti kohtumiseks valmis!

Infot kohapeal toimunust annab Tuuli...

Esmaspäev, 28.02 - Start! Jôudsime kenasti kohale, Manisasse. Ees on ootamas viis päeva pônevaid tegevusi koos Türgi, Leedu, Horvaatia ja Hispaania sôpruskoolide esindustega! Piltidelt näed esimese päeva ühiseid kohtumisi ja tegevusi. Vaata pilte FB vahendusel

Teisipäev, 01. märts - Vastlapäev!

Terekest! Oli tõesti väga tiheda programmiga! Startisime hotellist 9:45 ja jõudsime hotelli tagasi 19:45.

Hommikul koolis tegime kunsti!!! ...Ja siis veel kunsti.... Enne lõunat kohalike koerte nunnutamine ja siis lõuna… Ja siiiiis VASTLALIUG! ... Piltidelt on näha kunstiriiulid koolis ja viimane lamp on tehtud kõrvitsast.
Seejärel sõit Izmiri, kus külastasime turgu...sattusime ühele vahvale tänavaetendusele. Jalutasime ja tutvusime linnaga... Õhtusööki oodates tuli nii mõnelgi rammestus peale... Aga ikkagi oli väg huvitav päev!

Kolmapäev, 02. märts - ekskursioonipäev!
Esimene peatus Virgin Mary House. Meil oli küll vahva giid, kes rääkis inglise keeles meile palju tarkusi, aga teda jälgida me väga hästi ei jõudnud, tegin bussi aknast pilte. Neitsi Maarja maja oli kõrgel mägedes ja alla tulles proovisin filmida mägedest laskumist. Järgnevalt sõitsime uuesti teise mäe otsa, et jõuda Sirince mägikülla, kus toodetakse veini ning kus on palju müügikohti turistidele. Seal sõime ka lõunat…
Seejärel külastasime me tõeliselt põnevat iidset Ephesuse linna. Tegin seal “vähe” pilte, aga teadke neid vaadates, et kõik, mida nendel näete (välja kaevatud ja proovitud taastada) on vaid 8 % iidse linna tegelikust pindalast. Arheoloogid on kindlaks teinud, et ka mäeküljel kuni mäe nõlvani oli linn. Ehk siis seal, kus mul on ühe video peal filmitud (kellad kaelas) kitsede laskumine mäest alla. Igatahes oli see võimas juba seegi osa linnast, mida nägime. Eelviimane kõrge hoone oli raamatukogu ja viimane suurim objekt (amfi)teater… Plaksutasime seal kõik koos - kõlas väga hästi!
Kusadasi linnas me mereääres olemist kahjuks nautida ei suutnud, sest meil oli kohutavalt külm ja me veetsime kogu aja kohvikus, kus sõime ka õhtusöögi…
Nii natike siis täna neid pilte ja videosid aga vabandust, rohkem ei jõudnud, käed olid külmast kohmas...
Lapsed olid jälle väga tublid. Lõpuks küll juba väga väsinud, aga ikka rõõmsad. Head ööd teile kõigile ja homme juba uus reportaaz! Tänane pildipank siin!

Neljapäev, 03. märts - päevareportaaz Manisast
Päev algab hommikul matkaga hotellist koolini...Koolis algas töötuba, kus iga partnerkooli esindused tegid “oma” käe. Algul traadid, mille ümber punusime veel traati ja siis hõbepaber, mille peale voolisime savi… Lõunasöök toimus seekord nende koolis ja teenindajad olid õpilased… Järgnes tunnistuste andmine. Piltidel parempoolne mees Türgi kooli direktor ja vasakpoolne mees Sercan- projekti koordinaator … Urve andis meie kooli poolt kingitused ja siis lahkusime koolist, sõitsime bussiga hotelli juurde ja algas meie vaba aeg - tutvumine Manisaga omal käel. Tegime ostusid ja kõndisimie ringi… Kuna Kert oli meile rääkinud, et peaks juuksurisse minema, siis nii ka läks! Kerdil on nüüd kõige popim Türgi soeng! ... Kõnd linnas tehtud, algas õhtusöök, mille käigus vahetasime partnerkoolidega väikeseid kingitusi... Hotellitoas toimus õhtul veel laste ostudest väike moeshow... Vaata pilte ka!

Reedel, 04.03 - Hilisõhtused tervitused Manisast Türgist! Viimased uudised siitkandist! Öösel kell 04:00 (Eestis 03:00) stardime hotelli eest Izmiri. Sealt lennukiga Istanbuli ja siis teise lennukiga koju!!!!  Täna käisime ka Izmiris. Külastasime Funtastic Acvariumi… Ühtäkki leidsime meie kooli tigude sõbrad: Tikü, Takü ja Tükü saatsid tervitusi oma Eesti sõpradele Tikule ja Takule! Kaido sai kahel korral proovida kalu sööta… Izmiri kellatorni juurest umbes 10 km akvaariumi juurde (suures kaubanduskeskuses keldrikorrusel) ja tagasi sõitsime kahe taksoga… Natuke Türgi vaibi teile kõigile…
Järgnevalt tutvusime Izmiri vanalinnaga… Kui jõudsime tagasi Manisasse, siis püüdsime pingsalt tegeleda pakkimisega. Kõigi laste taskurahad said väga heade ostudega otsa. Elisele ostsime lausa uue suurema kohvri, et ta ostud kõik ära mahuks. Head ööd teile kõigile ja juba homme kohtume teiega Eestis! Vaata viimaseid reisipilteTürgist.

Ja niiii seeee al-gaaab! ...KOOO-JUUU-SÕIT...öösel kell 02:50...Meie kodutee algus hotellist… Siis stardime Istanbulist... Ja Tallinnas maandume kell 11.45 Vaata Türgist äralendu ja saabumist Eestisse!

Kohtumiseni KOOLIS, 07.märtsil!

Infot kohapeal toimunust annab Tuuli...

Teisipäev, 01. märts - Vastlapäev!

Kolmapäev, 02. märts - ekskursioonipäev!